Gender Management



Příklady z praxe

Příběhy

Návody


Vyhledat





Home > Návody

Tisknout...
Příprava na flexibilní pracovní činnost
1. 3. 2004

Přijetí nového způsobu pracovní činnosti není dobré unáhlit. Dříve než tak učiníme, měli bychom být opravdu připraveni. Jak to zjistíme? Jednoduchým vodítkem mohou být otázky následujícího textu, které umožní analyzovat výchozí situaci.

Identifikace potřeb


  • Potřebujete více času na začátku a/nebo na konci každého dne?

  • Potřebujete jeden nebo více volných dnů během týdne? (Mají být blízko víkendu či spíše uprostřed týdne?)

  • Chcete být schopni trávit všechny, některé nebo většinu školních prázdnin s dětmi?

  • Je-li to nutné, dokážete hospodařit s nižším příjmem?

  • Jste schopni zvládnout změny vašich zaměstnaneckých práv, důchodu nebo nároků na dovolenou?

  • Ovlivní změna pracovních hodin váš status v práci nebo vaši šanci na povýšení?

  • Když se rozhodnete pracovat méně hodin, omezí se tím váš pocit pracovní spokojenosti?

  • Přistupuje tímto rozhodnutím k dlouhodobé či krátkodobé změně?


Uvažte, která z možností nejrůznějších flexibilních pracovních činností pro vás bude nejvhodnější. Následně si o ní promluvte s vaším zaměstnavatelem. Řadu problémů, které se mohou objevit, není možné zcela předvídat. Pokud se zaměstnavatel obává právě toho, bude pro něj efektivnější angažovat se v budoucích úpravách.

Vliv na zaměstnavatele

Jakmile si vyjasníte vaše potřeby, promyslete, jak změna vašich pracovních hodin ovlivní vašeho zaměstnavatele.


  • Očekáváte v souvislosti se změnou náklady nebo úspory?

  • Očekáváte vliv na počet dalších pracovníků?

  • Očekáváte jakýkoliv vliv na vaše spolupracovníky?


Existuje již ve vaší společnosti politika flexibilních pracovních hodin? Zjistěte, zda ustanovení týkající se flexibilních pracovních hodin obsahuje vaše pracovní smlouva. Detaily o politice zaměstnavatele v této oblasti by vám mělo poskytnout oddělení řízení lidských zdrojů nebo personální oddělení. Stejně tak informaci, zda flexibilní pracovní program mají již někteří z vašich kolegů. Vycházejte z jejich zkušeností. Zjistěte výhody a nevýhody, které jim nebyly známé před tím, než s novým pracovním uspořádáním začali.




Zatím žádné příspěvky...



 ^ 


© 2003-2004 Gender Management, Genderové informační centrum NORA, o.p.s., Všechna práva vyhrazena


 auPowered